ett jävligt gott nytt år

min iphone är fortfarande trasig och jag är rädd att jag ska få en glasbit i örat varje gång någon ringer. har i alla fall hittat på ett ställe där dom byter glas för 600, billigt men sjukt onödigttttttttt. jävla pontus stengolv

så jävla arg blir jag

vad är grejen med att jag måste bli sjukt jämt? alltid när jag ska göra någonting kul eller när jag måste jobba så blir jag sjuk. är så jävla arg på att mitt jävla snopp immunförsvar är sämst i världen. inte nog med att jag är sjuk, jag har också tappat min iphone i golvet så det är sprickor över skärmen. vill verkligen att nästa år ska bli bättre än detta. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

sjuhundraettan

sjukaste grejen hände på bussen idag. det första jag hörde var: "han spottade mig i ansiktet, ring polisen ring polisen!" busschauffören stannar när killen som spottade kommer fram till honom och säger någonting som jag inte hörde och en gubbe ställer sig upp och börjar skrika att han blev spottad i ansiktet och att killen skulle sluta ljuga. sådär höll det på i några minuter tills polisen svänger in med blåljusen på och stiger på bussen och ställer den klassiska frågan: "och hur var det här då?" (och stoppar ner tummarna i skärpen). då fattar jag vad som hänt. gubben hade tydligen kallat killen för svartskalle och liknande saker (gubben satt framför killen) och efter en stund hade killen fått nog, rest sig upp, puttat till gubben och spottat han i ansiktet. eftersom att bussen blev lite sen av allt bråk så tog poliserna med sig gubben och killen utanför bussen och fortsatte diskussionen om vem som ljög eller inte. jag är väldigt nyfiken på hur detta gick men kommer nog aldrig få reda på det.

ebba wargsjö

eftersom att ebba vill ha mer inlägg så kommer det ett till henne också.

hon är fin. en fin kompis. men det är lite dumt med ebba för hon äter inte frukt, så jag och lovisa får nog tvinga i henne lite på resan. men annars är hon väldigt bra. hon har fin brun färg på håret, och snart kommer det bli solblekt och det kommer också bli väldigt fint. en annan fin sak med henne är att hon är väldigt rolig, faktiskt. vi kommer nog ha väldigt många roliga och fina stunder tillsammans i asien, jag ebba och lovisa. ebba blir väldigt brun så jag ska nog inte använda solkräm på hela resan, annars kommer hon bli brunare än jag.
ebba har väldigt fina kläder också. jag har faktiskt på mig en av hennes t-shirtar nu och hon ska nog aldrig få tillbaka den. den är väldigt fin. hon också.

snart ska jag träffa ebba. puss ebba.

fjärde advent (?!)

fattar inte hur tiden kan gå så fort, det är snart julafton och snart ett nytt år. sjukt.

den här veckan har jag fastnat i diket med jobbets bil utanför bjurs, drygt. fick sitta och vänta på bärgningsbilen och därmed hade jag en väldigt dålig fredag.
igår gifte mormor sig så vi åt massa god mat med förrätt, huvudrätt och varmrätt sen skickade vi dom till hotell med en flaska champange så dom fick mysa lite. och idag är det söndag. tråkig söndag. ska ta sista vaccinet idag så måste åka och hämta en kär liten spruta hos en vän. det finns ingenting jag hatar så mycket som sprutor, förutom banan då förstårs men ändå, det gör bara ont. fast samtidigt så är det väldigt värt, vi åker ju snart och det ska bli sååå skönt. bara vi tre.

måste också säga att mina lockar i håret har varit helt galna hela veckan, fattar inte vad som hänt.

inte alla hemma

alltså färjan håkan, bartender håkan, b-kändis håkan. han har nog inte alla hemma och hans hiss går inte riktigt ända upp alla gånger. det är han som gör hela programmet värt att se, plus alla pinsamma, fulla familjeresare och gör bort sig totalt framför kameran. kollade på ett par stackare som hade blindejt på båten idag och det gick inte så bra. stämningen var otroligt obekväm dom första minutrarna (dom filmade det!!!!!!!) och det slutade med att dom hamnade i sina egna hytter på natten och bara ska vara kompisar.

tredje december

julbak är mysigt om man bakar med någon. just nu är jag hemma ensam, bakar lite julkolor till familjen och tar det lugnt. det är inte direkt mysigt, men det är skönt att ta det lugnt ensam för en gångs skull, och eftersom att jag ska jobba ikväll och missa mitt första idol avsnitt (och kanske det viktigaste) så kännde jag att det fick gå idag.

i onsdags åkte jag mormor sten och sara till avesta och hade en heldag tillsammans. vi köpte en ny fin ryggsäck till mig som jag ska ha till den efterlängtade resan, vi åt väldigt god lunch på någon restaurang där och sen åkte vi till kupolen. jag köpte en söt liten klänning som jag förmodligen ska ha på mormors bröllop om två veckor :)