trettonde december är lika med lucia

jag ställde klockan på 06.45 innan jag gick och la mig igår för att jag skulle kunna gå upp, slå på tv'n, gå tillbaka till sängen och kolla på lucia till klockan 8 med annie och lovisa. det visade sig att det bara var jag som kom ihåg att gå upp när klockan ringde. jag låg där och log för mig själv och tänkte att jag ville åka hem. jag älskar nämligen känslan hemma när det är jultider. allt luktar gott, vi familjebakar alltid (vilket jag missade iår), jag älskar att kolla på "musse pigg och hans vänner firar jul" varje år och så vidare. men jag är också glad för att vara här. det luktar inte juligt i lägenheten, trotts att vi har haft julbak och trotts att det står ett pepparkakshus på fönsterbrädan, men det är i alla fall snö och mysiga människor. jag älskar julen.

jag måste tyvärr erkänna att jag har blivit en riktigt soffpotatis. jag går upp på morgongen, gör frukost sen så lägger jag mig i soffan med mitt täcke och väntar tills klockan fyra då dom andra slutar. när dom kommer hem så är det två saker vi varierar mellan. antingen slå på en film och vänta på paradise hotel, eller så festar vi. tror att vi ska ut på någonting ikväll igen, men jag är verkligen fattig. och nu när jag tänker på hur fattig jag är så tänker jag också på att jag har nooooooooooooooooooll cigg hemma. kom precis på det och nu blev jag frustrerad. klockan är 13.38 i denna stund, och dom andra kommer hem ca 16.15. undra om jag lever då.

eftersom att min kamera har gått sönder så ska jag börja ta mer kort med mobilen nu. det är tråkigt att inte lägga upp bilder på hur vi har det. hehe.
åker hem i veckan, se ya then. puss

Kommentarer
Postat av: The blog of Rebecca Svensson

Inte många dagar kvar nu till julafton, så härligt! :)

2009-12-13 @ 14:09:25
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: sofie

riktigt snygg blogg :)

2009-12-13 @ 14:14:53
URL: http://litenbrunettt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0