myshelg 2.0

jag älskar att vakna i falun ibland helt utan ljudet av bilar, ambulanser och tunnelbana. att mysäta världens mysigaste frukost hemma hos mamma (där det finns mer att äta än ägg och bacon), dricka te och filosifera.
höll på att försova mig till tåget (som ni redan vet) då jag vaknade av att sara ringde 5 gånger och jag fattade inte att hon försökte väcka mig så jag hann med tåget. 07:01 fattade jag att tunnelbanan gick hemifrån om 7 minuter och att jag skulle missa tåget om jag inte åkte med den. mamma hade nämligen sagt till mig dagen innan -"om du inte sitter på de där tåget imorgon så fan dig!" med lite kärlek i rösten också såklart, så jag tänkte att jag borde nog hinna med det. jag hann i vilket fall till tåget, träffade nästan hela lilla släkten på dopet för lillkusinen där vi myste de första 2 timmarna av falunvistelsen. 
efter det var de dags för en av mina underbara naps, att sova middag kan vara en av mina favorit sysslor. 
på kvällen premiärade vi grillen, kollade på fångarna på fortet och drack rosévin. mys! 
 
nu måste jag göra mig klar för tåget som ska ta mig tillbaka hem i några dagar. juste! jag ska på lägenhetsvisning idag och om det inte klättrar spindlar och kryper råttor på golvet kommer jag tacka ja till denna då den är typ perfekt. en 1a på 30 kvm i skärmabrink i södra stockholm med inflytt 1a juni = allt jag behöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0