Dublin

Jag och Mikkis har nu varit på våran efterlängtade kortisresa till Dublin för att kolla på några av våra favorit pojkar och de var fantastiska. Vi bodde på ett mysigt ställe som hette Isaacs Hostel där vi delade rum med ca 14 andra, men det gick förvånandsvärt bra. Alla ramlade in relativt olika tider varje natt och vissa idioter vaknade inte av sina alarm men annars så var det bra. Första dagen var det festival och som sagt, det var magiskt att se alla och stämningen kunde inte ha varit bättre med sol och öl. Vi var rätt slitna efter alla spelningarna så när allt var slut drog vi hem och sov. Dagen efter vandrade vi runt i Dublin, shoppade visst lite, åt lite gottis och bara myste. På kvällen tänkte jag att jag skulle prova på lite irländsk mat vilket jag inte skulle ha gjort. Jag beställde någon äcklig lammstuvning som tydligen skulle vara "really good" enligt våran servitör, och han ljög ju för mig. Så jag fick sitta och slurpra i mig den där skiten och kolla på medans mikkis njöt av sina kycklingvingar... Tur för honom att ölen han rekomenderade var god.
Efter middagen gick vi tillbaka till vårat hostel och drack öl, pratade skit, spelade kort tills 2 tyskar satte sig bredvid oss och förklarade att de skulle bygga en hund av ölburkarna. Han var kittad med silvertejp och skröt om en giraff han hade byggt förut på samma sätt. Det ena ledde till det andra, plötsligt var det ca 100 tyska karlar och vi 2 som gick in till staden för lite barrundor. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde denna kväll/natt så igår mådde jag som jag hade förtjänat efter två sjukt bra dagar i Dublin. 
 
Idag har jag solat vid mitt egna lilla Bahamas här i Blåsut och imorgon hoppar jag på bussen och åker till Öland för att hälsa på min fina vän Malin som jag bodde tillsammans med i Oslo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0