Middag & spelkväll

Har nog haft en väldigt bra dag, om man tänker i sofieperspektiv, inte skolperspektiv. Skulle ha en ordentlig pluggdag då jag igår förstod att det är mindre än 2 veckor kvar till nästa tenta och jag har inte läst någonting. Men så blev det ju inte. Ägnade ca 2-3 timmar åt skolböckerna och tentaplugg, resten har varit en riktig sofiecarpediem dag. 
Vaknade 08:00 och läste i sängen... Vi vet alla (som känner mig) att jag lätt somnar. Så visst, jag läste i ca 30 min och vaknade någon gång efter 9. Detta blev då min första nap för dagen. Lagade mig lite frukost, tänkte sen att jag ska nog försöka läsa lite till. Höll ut i ungefär 1 timme med massa fina understrykningar och grejer till och med, sen var det dags för nap nr.2 för dagen. Ställde klockan på 20 min. Somnade. Vaknade. Ställde den på 20 till och lade mig igen. Fick då så jävla dåligt samvete att jag var påväg in i nap nr.3 och klockan inte ens var 12 så jag gick upp och pluggade mina 3 timmar vid köksbordet (HURRA SOFIE).
Efter studietiden kände jag att jag förtjänade ett träningspass, eftersom att det inte blev något av beach 2013, så satsar jag på kommande år istället. Efter detta mötte jag upp mina fantastiska grannar Björn & Mikaela för vi hade planerat middag och spelkväll med Daniel. 
 
Så var det med min självdiciplin. Är jag ensammast i världen med att ha sån fruktansvärt dålig skolmoral? Tror fan det. 
 
MEN min poäng var att jag har haft en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0